מדוע כל כך קשה לקבל החזר עבור טיסות בתוך מגיפת הקורונה?

ב-17 במרץ, הממשלה המליצה להימנע מכל נסיעות לא חיוניות לחו"ל. נאלצו לבטל מאות אלפי חגים. מאז יושמו ובוטלו גשרים אוויריים, מה שגרם ליותר אי סדר בחגים.

 

חלק מהנופשים מחפשים באופן טבעי החזרים, אך מגלים שתקוותיהם לקבל החזר בזמן נכזבות כמו תוכניות החופשה המבוטלות שלהם.

 

נופשים זכאים להחזר עבור חופשתם שבוטלה – אין ספק – לרבות ביטולים שנגרמו עקב הגבלות נסיעה. כל עצה הפוכה היא שקרית ואתה יכול להתעקש על החזר. כל חברת נופש שמסרבת לתת החזר על חופשה שבוטלה עוברת על החוק.

 

בדרך כלל החזר עבור חופשה שבוטלה צריך להינתן, על פי חוק, תוך שבועיים. אבל אלו לא זמנים טיפוסיים.

 

המשקל העצום של הלחץ שהטיל על חברות הנסיעות הוא לפעמים יותר ממכביד ומציאת המשאבים הכספיים לתת החזרים בתוך שבועיים תוביל בסופו של דבר לכך שחלק מחברות הנסיעות יצטרכו לארוז את החנות. אכן חברות כמו Low Cost Travel Group ו-Fleetway נאלצו להיסגר.

מדוע חברות נסיעות מתקשות לשלם החזרים?

בסך הכל, חברות הנסיעות היו רוצות לציית, אך רבות מהן צריכות מזומנים מכיוון שהן עצמן ממתינות להחזרים ממלונות ושירותים אחרים שנרכשו בשמך לחופשות במהלך מרץ, אפריל ומאי.

 

אז, הם בוחנים אפשרויות אחרות. אפשרות אחת היא להציע לנופשים שובר נסיעה או תעודת זיכוי החזר בניסיון למנוע פשיטת רגל.

 

לדברי מאסימו ולנטיני שמנהל את חברת השכרת הווילות Puglia Paradise, קשה לעמוד בקצב הגבוה של הביטולים שגורמים לבעיות קשות לחברה. הוא אמר:

 

מאז שהתחלנו לקבל ביטולים עקב קוביד-19, החלטתי, בשלב הראשון, להציע את הגמישות המרבית לאורחים שלנו, להציע מספר אפשרויות שהם יכולים לבחור, החל מדחיית תשלומי היתרה ועד להצעת שובר בשווי 10 אחוז יותר מהמקור. השכרה, לשמש להשכרת וילות בכל עת עד 31 בדצמבר 2021. אם זה היה מקובל, זה אומר שנוכל לעבור את התקופה הזו ללא נזק חמור לעסק.

 

"אני מבין שעבור חלקם – שבהם ההזמנה בוצעה על ידי משפחה שנאבקת בבעיות כלכליות עקב קוביד 19 – לא פחות מהחזר יעבוד עבורם."

 

שרה בראדלי, מנכ"לית Journey Latin America אשר ביטלה את כל היציאות עד ה-24 במאי ויציאות עתידיות שנבדקו על בסיס יומי, אמרה:

"ברור שאלו זמנים מאתגרים מאוד עבור כולם. הצוות שלנו מדבר עם כל לקוחותינו באופן אישי, ועוזר למצוא את הפתרון הנכון על בסיס אישי. אנו שמחים שכל כך הרבה מהלקוחות שלנו כבר הצליחו לשנות את מועד החופשה שלהם למועד מאוחר יותר, לתת להם למה לצפות. מובן, לא כולם מסוגלים לתכנן תוכניות חלופיות בשלב זה; כאשר דחייה אינה אופציה, שמחנו לתת החזר ומקווים שלקוחות ישקלו לטייל איתנו שוב בעתיד".